.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همزمان با سالروز تاسیسی دانشگاه فنی و حرفه ای ؛
ابوئی : اشتغال مولد و کارآفرینی رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است
شمال نیوز : ابویی توسعه اشتغال مولد و کارآفرینی برای جوانان سرآمد رسالت این دانشگاه دانست و گفت : مأموریت این دانشگاه در گستره ملی و منطقه ای عهده دار تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد در سطوح کاردان و کارشناس است که با ارائه خدمات آموزشی ، تربیتی و مهارتی در بهسازی و بازسازی نیروی انسانی شاغل در حوزه های صنعت ، خدمات و کشاورزی سهم عمده ای دارد و توسعه اشتغال مولد و کارآفرینی برای جوانان سرآمد رسالت این دانشگاه است .....
ابوئی : اشتغال مولد و کارآفرینی رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است

شمال نیوز : همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای ، رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای الزهرا ( س ) بابل در خصوص تاریخچه این مرکز دانشگاهی و حرفه ای به خبرنگار ما گفت : در سال 1344 به منظور تربیت کاردان ( تکنیسین ) درجه یک ، ( کمک مهندس و مهندس عملی ) تحت نظرهیأت امنای پلی تکنیک ( امیر کبیر ) تهران ، با سطح دوساله این مراکزتأسیس شدند .

طاهره ابوئی افزود : پس از پیروزی انقلاب اسلامی مراکز تربیت معلم فنی و حرفه ای با انیسیتوهای تکنولوژی ادغام شدند و بانام مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای به کار خود ادامه دادند .پس ازانقلاب  فرهنگی و بازگشایی مجدد دانشگاهها در وزارت آموزش و پرورش دفتر مدارس عالی فنی و حرفه ای تأسیس شد . در ادامه آموزشکده های فنی و حرفه ای و مراکز تربیت معلم تحت عنوان  مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ع) فعالیت نمودند .در سال 1390 با مصوبه شواری اسلامی ، کلیه این مراکز با هدف ساماندهی هرچه بهتر و مؤثرتر آموزش های فنی و حرفه ای و متناسب با نیازهای کشور از وزارت آموزش و پرورش جداشد و رسماً فعالیت خود را با نام دانشگاه فنی و حرفه ای در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری آغاز نمودکه هم اکنون دانشجویان در آموزشکده ها و دانشکده های فنی و حرفه ای در گروه فنی و مهندسی ، گروه علوم انسانی ، گروه هنر، گروه کشاورزی و دامپزشکیدر 31 استان کشور مشغول به تحصیل می باشند .

وی با اشاره به توجه ویژه این دانشگاه به اشتغالزایی اظهار داشت : دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه پیشرو ، نوآور و کارآفرین در تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی ) علاوه بر مأموریت های آموزش  و پژوهش در راستای ایفای مأموریت سوم خود یعنی تربیت نیروی انسانی ماهر ، متخصص و کارآمد نقش اساسی در اشتغالزایی و رفاه اجتماعی ایفا می نماید .

ابویی توسعه اشتغال مولد و کارآفرینی برای جوانان سرآمد رسالت این دانشگاه دانست و گفت :  مأموریت این دانشگاه در گستره ملی و منطقه ای عهده دار تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد در سطوح کاردان و کارشناس است که با ارائه خدمات آموزشی ، تربیتی و مهارتی در بهسازی و بازسازی نیروی انسانی شاغل در حوزه های صنعت ، خدمات و کشاورزی سهم عمده ای دارد و توسعه اشتغال مولد و کارآفرینی برای جوانان سرآمد رسالت این دانشگاه است .

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای الزهرا ( س ) بابل افزود : بنابه اظهارات ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای آقای دکتر شفیعی در نظر است دانشکده و آموزشکده های شهرهای همجوار با مرزهای کشور درآینده ای نزدیک از کشورهای همسایه دانشجوی فنی و حرفه ای پذیرش نمایند و همچنین با اخذ مؤافقت از سازمان نظام وظیفه دانشجویان فنی (تکنیسن ) پس از فارغ التحصیلی در صورتی که در صنعت شاغل شوند ، دوسال خدمت آنها در مراکز صنعتی به عنوان دوره سربازی آنها محسوب شود.

طاهره ابوئی در معرفی آموزکده تحت مدیریت خود تصریح کرد : آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بابل از مراکز تابعه این دانشگاه با حدود بیش از 1500 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول فعالیت می باشد . این مرکز افتخار دارد با کارکنان ساعی و استادان مجرب و متعهد با هدایت صحیح دانشجویان در امر آموزش ، پژوهش و مهارت افزایی با آموزه های فرهنگ ایرانی – اسلامی در راستای اهداف عالیه انقلاب اسلامی خدمت گزاری نماید .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک دانشگاه کارآفرین و مهارت محور در جایگاه مناسبی قرار گرفته و شاهد اثر بخشی آن در جامعه باشیم با توجه به سیاستهای دولت محترم بر توسعه دانشگاههای مهارتی ، کارآفرین و منطبق با نیاز بازار کار باشیم .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.725 seconds.